Välkommen att anmäla dig til Maritza 0702011297

Livsrytmen

Din kropp är det synliga uttrycket för din existens.Vi är många som inte är närvarnde i våra kroppar, som verkligen bor i dem och känner deras puls. Inte heller är vi i samklang med den grundläggande rytm som skapar liv i våra kroppar. Vi lever utanför oss själva, våra minnen, våra önskningar- frånvarande ägare till den stora rikedom vi har i oss själva.

utdrag ur boken: Att bara vara

 

Övning som hjälper dig att landa och ta plats i din kropp: Sitt eller ligg bekvämt, känn underlaget mot din kropp. Ta ett djup andtag och känn hur det fyller din kropp. Lägg nu allt ditt focus i din mage, du kan lägga dina händer på magen och känn andetaget mot din hand, flytta focus till kroppens baksida och känn andetaget i din rygg, flytta focus till olika kroppsdelar och njut av att vara närvarande i din kropp. 

 ❤

 

 

 

 

Svalkande bär smoothie

1  banan

! dl hallon

1 dl blåbär

Havremjölk

1 kryddmått äkta vaniljpulver

Mixa allt, drick smoothin rumstempererad i lugnt tempo och njut av smaken.

 

 

 

Andetag för balans i kropp och sinne

Sitt i lätt meditationsställning, eller på det sätt som passar din kropp för att kunna slappna av. Sjunk ner med sittbenen i underlaget, känn stödet från jorden och lyft sedan upp överkroppen ur ditt bäcken. Andas in och ut genom näsan, känn hur andetaget fyller din kropp. Ha intentionen jag fyller min kropp med lugn och balans, andas några andetag in och ut genom näsan,känn att du landar i din kropp. Lyft upp höger hand och tryck för höger näsborre, andas in genom vänster näsborre, tryck för vänster näsborre och andas ut genom höger näsborre, andas in genom höger och sedan ut genom vänster. Växla hela tiden i cirka elva minuter. Det här andetaget är balanserande och stimulerar din yin/kvinnliga energi (lugn och ro systemet) och din yang/maskulina energi .